Перейти до основного вмісту

Як вибрати електронабір?

5.0
Як вибрати електронабір?

Практично будь-який велосипед, встановивши на нього електронабір, можна зробити електровелосипедом. Електронабір зазвичай складається з мотор-колеса, акумулятора, контролера і ручки газу, а також опціонально може мати датчик допомоги педалювання, LCD дисплей, гальмівні датчики і т.п.

У цій статті ми постараємося надати вичерпну інформацію, стосовно переобладнання велосипеда в електровелосипед, за допомогою електронабора. Прочитавши цей матеріал ви дізнаєтеся про різні варіанти переобладнання велосипеда, про недоліки і переваги різних наборів. Якщо ж хочете розібратися в цьому питанні швидше, ви завжди можете зателефонувати нашим менеджерам і вам нададуть професійну консультацію, дадуть відповідь на питання і підберуть оптимальний для вас електронабір.

Де краще встановити мотор-колесо: спереду або ззаду?

Де краще встановити мотор-колесо: спереду або ззаду?

Щоб встановити мотор спереду або ззаду треба дивитися не тільки на якість вилки, а й на трансмісію велосипеда:

  • в разі, якщо стоїть планетарна втулка, то при установці мотора тому, втулка буде знята;
  • в разі, коли заднє гальмо ножної, установка мотор-колеса ззаду неможлива, так як велосипед залишиться без гальма;
  • в разі, якщо на велосипеді встановлена трещотка або касета і обідні або дискові гальма, обмежень на установку мотора ззаду немає.

Варіант з установкою мотор-колеса ззаду підходить тим, хто хоче досягти максимальної тяги, стійкості на старті і хорошої керованості, особливо це стосується потужних коліс.

Двигун спереду робить велосипед повнопривідним, але при цьому погіршується керованість, особливо з ростом ваги і потужності мотора. Для установки потужних мотор-коліс спереду, потрібна якісна і міцна вилки, а також, найчастіше, підсилювачі дропаутів (місце установки колеса). Ми рекомендуємо встановлювати спереду колеса потужністю не вище 350 Ватт. Також, варто відзначити, що установка, обслуговування та зняття переднього мотор-колеса простіша, ніж заднього.

Нюанси установки мотора на переднє колесо

Нюансы установки мотора на переднее колесо

Прості і недорогі велосипеди, приблизно до 7000 грн, обладнані передніми вилками початкового рівня, які не особливо якісні та міцні. Але також, повинні попередити, що средньобюджетні та дорогі вилки з ціною від 5000 грн і вище, тим більше не підходять для установки потужних моторів, так як мають полегшену конструкцію. Тому, ми рекомендуємо встановлювати спереду колеса потужністю не вище 350 Ватт.

Також, перед придбанням переднього набору з мотор-колесом необхідно перевірити вилку:

  • на наявність тріщин;
  • товщину і якість дропаутов;
  • посадочне місце осі має бути 10 мм;
  • відстань між лівим і правим дропаутов має бути 100 мм.

Визначити точно, чи стане мотор-колесо в вилки не подивившись наживо не завжди можливо. Наприклад, якщо штани вилки дуже великого діаметру, то в вилку поміститься не кожен мотор. Якщо ви не впевнені в міцності вилки або не знаєте як це перевірити, тоді зробіть фото вилки і надішліть фото нам. А ми, в свою чергу скажемо підходить вилка для установки мотора спереду, чи ні. Про всяк випадок, завжди рекомендуємо встановлювати підсилювач дропаутів. Підсилювач дропаутів вилки обов'язковий для редукторних мотор коліс потужністю 500 Ватт!

Нюанси установки мотора на заднє колесо

Нюанси установки мотора на заднє колесо

Посадочні місця ззаду на рамі завжди міцніші, ніж на вилці, так як розраховані на великі навантаження. Найчастіше, в них можна встановлювати редукторні мотор-колеса до 500 Ватт.

Також, перед придбанням заднього набору з мотор-колесом необхідно перевірити дропаути рами:

  • на наявність тріщин;
  • товщину, глибину і якість дропаутов;
  • посадочне місце осі має бути 10 мм;
  • відстань між лівим і правим дропаутов має бути 135-145 мм.

Якщо на велосипеді ззаду встановлена трещотка або касета і обідні або дискові гальма, обмежень на установку мотора ззаду немає.

На що впливає діаметр колеса

Тут все просто: чим менше діаметр колеса, тим меншу швидкість воно буде видавати і навпаки, чим більше діаметр колеса, тим вище швидкість воно розвине. Але, якщо маленькі колеса програють в швидкості, то в тязі, за рахунок невеликого розміру, виграють. Тому, якщо вам потрібен швидкий велосипед, краще вибирати колеса з розміром 26-29 дюймів. Якщо швидкість не так важлива, а необхідна тяга, то колеса на 20-24 дюйма відмінний вибір.

Вибір обода для мотор-колеса

Так як обода розрізняються висотою профілю, навіть при однаковому розмірі, для спицовки моторів, які теж бувають різних розмірів, використовуються спиці різної довжини. Так як знайти таку кількість спиць нестандартного розміру практично нереально, ми нарізаємо і накочується спиці у себе на виробництві, надаючи можливість вибрати набір зі спицованим мотором в подвійний алюмінієвий обід. На вибір спиці 2 і 2.3 мм. Якщо вам важливо, щоб обидва обода на велосипеді залишилися однаковими, можете надіслати свій обід для спицовки в нього мотора. ВАЖЛИВО: всі мотори мають 36 отворів для спиць, інша кількість отворів під спиці не підійде. Також, обід може не підходити і з інших причин, тому радимо по можливості вибирати готові мотор-колеса зі спицями в нашому ободі, потрібного вам розміру.

На що впливає конструкція рами велосипеда

На що впливає конструкція рами велосипеда

Місце установки акумулятора і контролера залежить від форми рами велосипеда. У разі, коли рама має стандартну трикутну форму, у внутрішньому трикутнику можна встановити батарею в пластиковому корпусі на болти під фляготримач. В такому випадку, акумуляторна батарея добре тримається, нею зручно користуватися, вона відмінно виглядає на велосипеді та швидко знімається, але ціни на такі батареї в корпусах дорожчі, ніж на акумулятори без корпусу. Також, так як в подібних корпусах рідко є місце під контролер, доведеться докуповувати пластиковий корпус для нього, в якому він буде жорстко зафіксований і добре захищений. Альтернатива жорсткого корпусу – це установка батареї і контролера в велосипедній сумці. В трикутні сумки на раму можуть поміститися акумулятори малої і середньої ємності з невеликими контролерами, в інших випадках доводиться використовувати сумку на багажник. Мінусів розміщення батарей і контролерів в сумку кілька, по-перше, через вагу і відсутності жорсткої фіксації батареї будуть рухатися під час поїздок, поступово розриваючи сумку і ризикуючи пошкодитись від ударів о велосипед. По-друге, розміщення акумулятора і контролера в одному місці без додаткової ізоляції між ними, може призвести до нерівномірного нагрівання акумулятора, що негативно позначиться на його терміні служби.

Якщо ж у вас нестандартний велосипед (двухподвіс, складаний, міні і т.д.) або труби рами мають сильні вигини, то в такому випадку ви завжди можете надіслати нам фото вашого велосипеда і ми підкажемо, як краще установити обладнання.

Підбір контролера

Підбір контролера

Для мотор-коліс, рекомендуємо використовувати контролер, який йде разом з колесом в комплектації електронабора. Зазвичай, максимальний струм цих контролерів, перевищує номінальну (середню) потужність мотора в півтора рази, тому реалізується весь потенціал двигуна. Якщо ви вибираєте мотор-колесо без набору, то зверніть увагу на характеристики, які має мотор і не підключайте його до контролерів більшої потужності, ніж розраховано колесо. Також, не забувайте дивитися на напругу, яка підтримує мотор, так як напруга всього електрообладнання повинно збігатися. Звичайно, ви можете встановити контролер з більшою силою току. Таким чином, пікова і номінальна потужність мотора збільшиться, але це вплине на нагрів двигуна, що може швидко привести до перегріву двигуна, а також це підвищить навантаження на елементи мотора, які не розраховані працювати в такому режимі. Через це ми не рекомендуємо використовувати потужні контролери з моторами, які на них не розраховані. І, навпаки, якщо ви хочете підвищити запас міцності і ресурс мотора, можна підключити потужний мотор до контролера меншої сили струму ніж розраховано колесо, щоб мотор-колесо працювало нижче максимальних значень розрахункового навантаження.

Крім сили струму і потужності на яку розраховано мотор-колесо, треба ще враховувати напругу з яким може працювати мотор. Підключати контролери з більш високою напругою, ніж розраховано колесо, вкрай не рекомендується. В такому випадку, збільшується кількість обертів колеса і збільшується навантаження на редуктор, що призводить до його передчасного зносу.

ВАЖЛИВО: постійний рух з максимальною швидкістю або при великих навантаженнях (наприклад: затяжні і круті підйоми), мотор, контролер, проводи й акумулятор сильно гріються. Щоб уникнути перегріву, ми рекомендуємо допомагати мотору крутячи педалі в моменти підвищеного навантаження на нього, а також стежити за нагріванням електрообладнання.

Вибір системи управління електровелосипедом

Вибір системи управління електровелосипедом

Є два основних способи управління електровелосипедом:

  1. Управління ручкою газу. По суті, управління газом схоже на керування скутером, тобто за допомогою ручки або важеля на кермі ви можете регулювати тягу і швидкість велосипеда, чим сильніше крутите цю ручку газу, тим швидше їде електровелосипед. В такому випадку, крутити педалі необов'язково, що перетворює велосипед в зручний транспортний засіб. Ручка газу зазвичай підтримується всіма контролерами і є у всіх наших електронабори, як в базових, так і в варіантах з LCD дисплеями та PAS датчиком.
  2. Система допомоги педалювання (система PAS). Дана опція дає можливість приводити в рух електромотор за допомогою крутіння педалей. Тобто, під час педалювання спеціальний датчик дає сигнал контролеру на включення мотора в режимі асистента. Щоб PAS працював, необхідно вибирати контролер з підтримкою даного датчика і LCD дисплеєм. LCD дисплей потрібен, щоб налаштовувати і регулювати режими асистента, а саме ступінь допомоги мотора і максимальну швидкість електроприводу.

Органи управління електровелосипедом і їх розміщення

Органи управління електровелосипедом і їх розміщення

Є два основні варіанти комплектації: тільки з індикаторної ручкою газу або з ручкою газу, LCD дисплеєм і датчиком PAS.

Базовий і недорогий варіант має в комплекті тільки ручку газу зі світлодіодним індикатором заряду батареї і кнопкою включення. Іноді, до таких комплектів можна підключити кнопку круїз-контролю. Такий варіант відмінно підходить для тих, хто не буде часто крутити педалі.

Більш просунуті системи управління електровелосипедом, мають в комплекті LCD дисплей і PAS датчик. LCD дисплеї показує поточну, максимальну й середню швидкість, напруга батареї і пробіг в кілометрах. У багатьох моделях є можливість:

  • регулювання потужності мотора;
  • обмеження швидкості;
  • вибір режиму роботи асистента;
  • можливість включення круїз-контролю і пішохідного режимів;
  • відображення ватметр;
  • перегляд помилок для діагностики проблем;
  • включення фари.

Додатково до будь-якого набору можна встановити гальмівні ручки або гальмівні датчики з вимикачами електрообладнання.

При виборі електронабора, необхідно звернути увагу на кермо велосипеда: розміщення перемикачів, гальм і інших аксесуарів. Це важливо, щоб було місце для установки елементів управління електрообладнанням.

Як вибрати правильну ємність акумулятора

Щоб електровелосипед на одному заряді міг подолати потрібну вам відстань, а мотор видавав свої максимальні показники по швидкості і тязі, важливо правильно вибрати акумулятор.

Для потужних наборів на 500 Ватт мінімально допустима ємність акумулятора 12 Ач, для наборів з фетбайковскім мотором необхідний акумулятор з ємністю не нижче 15 Ач. У випадку з наборами на 350 Ватт і менше, підійде будь-яка батарея з представлених в нашому каталозі.

Як розрахувати потужність акумулятора

З нашого досвіду, в нормальному режимі їзди, на ручці газу, 1-го Ач батареї вистачає від 3 до 5 км, якщо допомагати педалями, особливо в режимі PAS, можна збільшити цей пробіг до 8-10 км. Якщо їздити агресивно, по пересіченій місцевості, в затяжні підйоми і натискати ручку газу на максимум, тоді запас ходу знизитися. Все просто – чим вище навантаження, тим більше витрата енергії і менше пробіг на одному заряді акумулятора.

Чому літієвий акумулятор оптимальний вибір

Чому літієвий акумулятор оптимальний вибір

Термін служби літій-іонного акумулятора становить близько 4-5 років. Вони мають низьку вагу, можуть розміщуватися на велосипеді як завгодно. Акумулятори збирають з використанням електронної плати контролю BMS, яка захищає акумулятор від короткого замикання і стежить за рівнем заряду. Температура експлуатації літієвий акумулятор від -20 до +40 С °. Максимальну місткість акумулятор видає при температурі +25 С °. При температурах нижче, ємність і пробіг електровелосипеда зменшуються. При температурі -10 С ° ємність становить близько 70% від максимальної, що чимало. Ці переваги говорять про універсальності літієвих батарей. Вибравши літій, ви отримаєте якісну батарею, яка буде служити довго і без проблем.

Висновок

Електровелосипед – це економічний, мобільний і компактний транспорт. Подолання 100 км шляху коштує, буквально, в кілька гривень. Даний персональний транспорт позбавить вас від заторів у великих містах і залежності від громадського транспорту.

Можливість підбору і установки набору конкретно під ваші потреби, обов'язково залишить вас задоволеними. Важливо пам'ятати, що краще вас ніхто не знає, що вам підходить. Наше ж завдання, як профільних фахівців, розповісти про можливі нюанси, направити в потрібний напрямок, але кінцевий вибір завжди за вами. Тому, в даній статті, описані основні параметри і відмінності електровенаборів представлених на нашому сайті. Виходячи з ваших задач і знаючи особливості електронаборів, ви зможете вибрати підходящий для себе набір, щоб переобладнати свій велосипед в електро. Якщо у вас залишилися питання або побажання щодо наповнення статті, ви завжди можете написати в коментарі або зателефонувати нам.

І найголовніше: їздити на електровелосипеді – одне задоволення, спробуйте і самі переконаєтеся в цьому!

Коментарі

  • Залиште коментар першими!

Залишити коментар

Оцініть від 1 до 5
Товарів в кошику: 0 шт.
Ваш кошик порожній